جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۰۹:۰۹

میزان کف زیان خلیج فارس ودریای عمان مشخص می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: میزان تراکم و مدیریت بهتر ذخایر آبزیان با اجرای طرح ملی برآورد میزان توده زنده کف‌زیان خلیج فارس و دریای عمان مشخص خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، مسئول بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگوی کشور با اشاره به آغاز طرح ملی برآورد میزان توده زنده کف‌زیان خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: طرح ملی برآورد میزان توده زنده کف‌زیان خلیج فارس به روش مساحت جاروب شده در استان بوشهر آغاز شده است.


محمدجواد شعبانی با بیان اینکه این طرح در دو ماه اجراء می‌شود تصریح کرد: طرح مذکور با عنوان برآورد میزان توده زنده کف‌زیان خلیج فارس و دریای عمان هر سال در استان‌های جنوبی کشور اجرا می‌شود و حدود دو ماه طول می‌کشد. مسئول بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگوی کشوربا اشاره به اینکه اجرای برآورد میزان توده زنده کف‌زیان از کشتی فردوس استفاده شده گفت: این طرح از بندر گواتر در سیستان و بلوچستان آغاز شده که پس از گذشتن از این استان و هرمزگان، به بوشهر رسیده است. شعبانی با اشاره به اینکه این طرح در عمق 10 تا 50 متر خلیج فارس انجام می‌شود بیان کرد: طرح ملی برآورد میزان توده زنده کف‌زیان در استان بوشهر در حدفاصل نایبند کنگان تا آبهای گناوه برای برآورد میزان ذخایر آبزیان کف‌زی در اعماق 10 تا 50 متر اجراء می‌شود‌.


وی با بیان اینکه طرح یاد شده در 45 ایستگاه دریایی اجرا می‌شود، افزود: تعیین میزان تراکم و مدیریت بهتر ذخایر آبزیان از مهمترین اهداف اجرای طرح ملی برآورد میزان توده زنده کف‌زیان خلیج فارس و دریای عمان است. مسئول بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگوی کشور با بیان اینکه پنج کارشناس در این طرح مشارکت دارند بیان کرد: نتیجه طرح ملی برآورد میزان توده زنده کف‌زیان خلیج فارس به غیر از این که میزان ذخایر را مشخص می‌کند می‌تواند پیشنهادهایی در زمینه صید به شیلات ارائه دهد. وی تاکید کرد: سالانه ازبیش از 50 هزار تن آبزی صید شده در استان بوشهر نیمی از آن آبزیان کف زی هستند.



  کد خبر : 1006
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :